• logo
  • logo
  • logo
  • logo

11 de març del 2020

Napa Valley

Welcome el bressol de l’enoturisme.

Napa és business. Napa és un cop de sort i a partir de la sort s’estructura un pla d’empresa.

Al 1976 hi ha haver un tast a cegues a França amb els millors vins de Borgonya i una representació americana. Van guanyar Santa Helena (de Napa Valley) i van embogir.

Van pensar com podien ser una regió de vi de referència mundial, es van començar a estructurar i ho han aconseguit.

Una escola al territori que formi els futurs treballadors, un centre pioner d’enogastronomia (Culinary Institut of Amèrica) i tots els serveis per garantir la festa. Hotels, restaurants, sales de tast de vins, botigues i oci.

Les wineries es van multiplicar i, també feien vi. Concepte no gens despreciable perquè hi ha moments on es posa en dubte.

Els cellers son empreses perfectament confeccionades per atraure compradors. Compradors que vol dir enoturistes.

L’objectiu principal és vendre vi. I el volen vendre al celler perquè hi ha molt més marge. Anul·len el distribuidor i fidelitzen el client. Per això tenen tots club de fans.

I quan el tenen venut pensen què els hi poden treure de més al seu client, fan tot un merchandising al voltant de la seva història familiar. I si per llicència poden, ofereixen restauració. I si no tenen llicència fan tastos de vi. Bàsics. Tastar i comprar. I sinó que cadascú porti la carmanyola de casa i se la mengi al seu celler.

Per descomptat sempre amb un somriure.

Perquè son uns cracks en marquèting.

La factura de caixa es multiplica perquè això és un puto negoci i va de guanyar calers. Molts calers. Per això totes les ampolles tenen un preu extremadament car, si ho comparem amb els nostres vins.
Napa és el Port Aventura del vi. Napa és el somni americà. Napa és un decorat de vi pensat per fer negoci.

Napa és pensar en gran. Napa és un compte d’explotació.

No és el nostre model i menys el nostre referent però, pot ser una bona font d’inspiració.

S’ho creuen i ho exalten.

Ens creiem els nostres productes? Ens creiem el nostre paisatge, discurs i negoci? Ens estimem la nostra història?

Sí, oi!? Doncs sortim a guanyar-nos la glòria!

Amb un projecte comú de territori, amb un model diferencial i diferenciat i, amb uns referents de marca que ho liderin.

Serà possible si estem UNITS.
Units som més forts. Units som la suma de grans PERSONES.

Serà possible si ho fem amb PASSIÓ.
La passió per allò que estimem ens fa INVENCIBLES.

Per Jaume Montanyà @julivertalplat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada