• logo
  • logo
  • logo
  • logo

28 de maig del 2018

Dits afortunats!


Parlaré només dels últims 3 mesos, on he provat menjars de tots colors. Un munt d'amics cuiners i cuineres han esmolat les eines per fer cuina de xumar-se els dits i jo me'ls he xumat -els llavis també-.

He gaudit de les manualitats emplatades i de les encopades. Cada menú ha estat únic i quina sort han tingut els meus dits que ho han tastat.

Una Escudella de Festa Major que feia olor a tòfona em prevenia d'un Ravioli amb tinta de calamar, vieira i oli d’anet, el qual em recordaria el Tortelloni d’espinaci i pomodori. L'Ostra amb oli de Picual de Jaén i llima m’acostava al color del Parmentier amb múrgoles i caldo de pernil de gla. L’Air-baguette cruixent d’ibèrics m’embarcava cap a la cala on conversaven els Musclos al seu gustet. L’Steak tàrtar amb gelat de mostassa em lliscava fins l’Ou a baixa temperatura amb verduretes. Els Calamars a la romana, tresor de la casa, em presentaven el Picantó rostit amb prunes, que a la vegada mirava de reüll els súper Cargols amb all i oli de la Mariona. La Coca de ceba, papada ibèrica, sardina fumada i raïm em regalava la fantasia del Baby popet amb tobiko & dashi. Les súper torrades de foie em convidaven a mossegar el súper caneló de l'alta muntanya empapadet de la beixamel dels ceps, també de l’alta muntanya. El Guacamole de pèsols amb cruixents de blat de moro em pintava un paisatge de Fideus, porc ibèric, peix de llotja, ou i verdures. L’espatlla de garrí amb trumfa a la sal i mostassa antiga em portava de la mà cap al Briox de cansalada confitada amb salsa Hoisin. Les costelles de conill arrebossades amb xips, xili dolç i maionesa de soja i llima donaven peu al bombó de Whisky sour, que a la vegada feia parella amb la Tarta de formatge a la brasa amb te matcha, la qual m’excitava a mossegar la Copa de maduixes, litxis, roses i iogurt. El Batut de iogurt de Josa amb aire de mel m enlairava cap al cel de la bola d’Avellana amb gelat d’Stracciatella.

El cub de Rubik em saludava al seure i se’m treia el barret del pa! La funció no acabava mai! La funció no acaba mai! 

M’he ben llepat els dits plens de sucs, d'engrunes, de gotes, de talls, de sals, d'esfèrics, de reduccions, d’infusions, d’espècies, de gelatines, de salses, d’aires, de licors, de cítrics, de sospirs...

Tots heu gaudit al servir-los i per això jo els he gaudit al menjar-los. Menjar no és només cosa de boca.

Es prova amb els dits, es mossega amb els ulls, es degusta amb el nas. També es pot mossegar amb els dits, degustar amb els ulls i provar amb el nas. I és clar, provar amb les ulls, mossegar amb el nas i degustar amb els dits. I sempre, sempre... es viu amb el cor! 

Gaudir perquè has gaudit i gaudir per a que gaudeixis!

Què hi ha més bonic? Gràcies per gaudir!

Per Núria Farizo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada