• logo
  • logo
  • logo
  • logo

26 d’agost del 2014

Breu reflexió sobre el vi català

Molta feina per fer... 

És temps de mitges vacances i durant el temps d'oci des de @100vinscat aprofito per visitar nous territoris, cellers, "personatges" del vi i establiments on tinguin vins.

Vinyes de Navàs. Foto: Clara Antúnez

Em serveix de termòmetre, i aquest estiu reconfirmo que a Catalunya ens queda molta, molta, feina per fer.

Disposem d'uns paisatges de vinya (foto: vinyes velles de Macabeu a Navàs) d'una bellesa difícilment igualable, uns vins fets per enòlegs amb llargues trajectòries i altres més joves molt ben preparats, el resultat està en la qualitat dels més de 4000 vins diferents que cada any tenim al mercat. 

I no parlem de l'excel.lent relació qualitat-preu dels mateixos.


Tot això ho sabem. I és una classe que crec que ja tenim força ben assolida.

La sorpresa important m'apareix quan reconfirmo que no som bons venedors, de paisatge i sobretot de productes. A mode d'exemple us explicaré tres experiències viscudes aquests dies i deixo que cadascú faci la seva reflexió.

- A Croàcia també tenen tradició i paisatges de vinya, els seus vins són més difícils de disfrutar que els vins catalans (pel bouquet i pel preu) i en canvi els restaurants i botigues croates en saben. Només tenen vins de Croàcia a les cartes de vins i també a les lleixes de les botigues. Cap vi estranger.

- Dinant en un restaurant de Palau-Sator (Empordà), trobo una carta de vins diversa, però pel meu gust no prou ben equilibrada (hi falten vins de l'Empordà). Més desengany quan dues de les referències dels vins negres de l'Empordà no les tenien. Vaig demanar parlar amb l'encarregat dels vins. El Paco, super amable, em va permetre acabar amb un gust més dolç ja que em va dir que tenia molts vins fora de carta... Però l'essència no canvia, hem de creure amb els vins catalans.

- A Ribes de Freser he trobat un bar petit i preciós, dels que m'agraden. Però el desengany ha estat quan he pogut llegir la pissara de l'entrada. Vi blanc a copes: Verdejo. Hem decidit fer una aigua amb gas a un altre bar.

Així que repeteixo, hi ha molta, molta feina per fer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada